Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نشست پویش راه روشن،  گامی به سوی حیات طیبه:

تبیین گری و مواجهه پیش گیرانه از ویژگی های معلم آینده است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان مواجه پیش گیرانه با مسائل و تبیین گری را از ویژگی های بارز معلم آینده عنوان و اظهار کرد: معلم آینده باید قدرت اقناع و تبیین داشته باشد، امروز بحث ما پیش بینی و مدیریت چالش ها و تبدیل کردن تهدید به فرصت است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا مراد صحرایی در نشست "پویش راه روشن،  گامی به سوی حیات طیبه" با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی چمران به عنوان معلمی نمونه و تراز و بزرگداشت روز بسیج استادان، تبیین گری را از ویژگی های بارز معلم آینده دانست و گفت: معلم آینده باید قدرت اقناع و تبیین داشته باشد، امروز در تمام منازعات سیاسی آن کسی در ظاهر برنده است که قدرت تبیین و روایت سازی بالاتری دارد.

وی مواجه پیش گیرانه با مسائل را از دیگر ویژگی های بارز معلم آینده برشمرد و اظهار کرد: امروز بحث ما پیش بینی و مدیریت چالش ها و تبدیل کردن تهدید به فرصت است.

صحرایی با بیان اینکه برند معلم آینده باید برای دانشگاه فرهنگیان باشد، ادامه داد: معلم آینده معلمی فرصت‌ساز و انگیزه‌ساز است نه فرصت‌سوز و انگیزه‌سوز، این معلم چون در زمان حرکت کرده، پیش از وقوع می تواند پیش بینی و جهت دهی کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر لزوم گفتمان‌سازی دانشگاه در وهله اول در راستای رسالت اصلی خود مبنی بر تعلیم و تربیت و تربیت معلم و سپس گفتمان‌سازی کار خوب برای سایر دانشگاه ها، تصریح کرد: دانشگاه باید برای تمدن‌سازی، تربیت نیروی انسانی تراز و تسلط بر چالش‌ها، گفتمان‌ساز باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تربیت معلم، با بیان اینکه معلم ترازِ مطلوب می تواند کشور خود را آباد کند، تصریح کرد: معلم باید کودکی را تربیت کند که اهل گفتمان‌سازی تمدن نوین اسلامی،  دارای هویت دینی و ملی و مقاوم در درون و بیرون باشد. برگزاری چنین برنامه هایی می‌تواند آن معلم را آماده کند.

صحرایی، با بیان اینکه ما باید در گفتار، روش، منش و کنش معلم بوده تا بتوانیم معلم تربیت کنیم، خاطر نشان کرد: نتیجه ماموریت دانشگاه در نهایت تربیت دانش‌آموز گفتمان ساز است و از این جهت دانشگاه فرهنگیان از هر نهادی ماموریت و فعالیتش مهم تر است.

وی اقدامات و فعالیت های فرهنگی را سطحی بالاتر از ارائه خدمات فرهنگی عنوان کرد و با تاکید بر اولویت و ضرورت حمایت از این گونه فعالیت ها، پیشنهاد کرد: محتواهای غنی فرهنگی ومعنوی را به صورت های جدید درقالب های مختلف برای آموزش دانشجومعلمان بازتولید و منتشر کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با ابراز امیدواری از اینکه چنین پویش هایی منجر به برند سازی معلم ترازِ مطلوب و معلم آینده شود، ادامه داد: رسالت دانشگاه فرهنگیان، که ما از آن به عنوان دانشگاه آینده یاد می‌کنیم، در تربیت معلم تراز و مطلوب، همسو و هم‌مایه با موضوع پویش راه روشن است که می‌خواهد برای آینده ای فعالیت کند،که شواهد نشان می‌دهد، مصداق بارز استیلای حکومت مستضعفان و صالحان خواهد بود.